سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه جامه دانش بپوشد، عیبش از مردم نهان ماند [امام علی علیه السلام]
آیین دانایان 6
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» پاداش حجاب

آیاحجاب و رعایت آن از وظایف یک زن مسلمان است اما برای ما زنان زحماتی را ایجاد می‌کند. آیا تحمل این زحمات در پیشگاه خداوند اجر و پاداشی دارد؟

حکم حجاب مانند دیگر احکام الهی برای سعادت زندگی انسان وضع شده و برای بهتر شدن زندگی خود بندگان است و درواقع این حکم آرامشی برای زندگی زن و مرد ایجاد می‌کند، و این خود نوعی پاداش است. اما در مقابل زحماتی که فرد در انجام احکام و دستورات الهی تحمل می‌کند، باید توجه داشته باشیم که پاداش‌های الهی لطف خداوند است و نه استحقاق بنده! یعنی وظیفه‌ عبد و بنده در برابر مولا، اطاعت است اما خداوند این‌قدر کریم و مهربان است که ما با وسایلی که خود او در اختیار ما قرار داده، با دست، بافکر و با زبانی که او در اختیار ما قرار داده تلاش می‌کنیم، عبادت و اطاعت می‌کنیم، و او به ما اجر و پاداش می‌دهد و این نهایت لطف الهی را نسبت به بندگانش نشان می‌دهد. شخص باحجاب هم، دستورات الهی را رعایت کرده و این جزیی از تقوای عام است که دستور داده شده؛ زیرا تقوا، حداقل مراتبش این است که انسان گناه انجام ندهد، و واجبات الهی را انجام دهد، پاداش چنین شخص باتقوایی بهشت خواهد بود بنابراین از کلیات مفاهیم قرآنی و روح قرآن برداشت می‌شود: افرادی که حجاب دارند و عفت عمومی را رعایت می‌کنند جزو افراد باتقوا هستند، درنتیجه آن پاداش‌هایی را که برای افراد باتقوا گفته شده برای آن‌ها نیز خواهد بود.

 

 

  1. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: رَحِمَ‏ اللَّهُ‏ عَبْداً عَفَّ وَ تَعَفَّفَ: رحمت خداوند شامل حال هر عفیف، عفت پیشه‌ای باشد. (ثواب الأعمال و عقاب الأعمال: 183)
  2. امام رضا (علیه‌السلام) از پیامبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نقل می‌کنند: أَوَّلُ مَنْ یَدْخُلُ الْجَنَّةَ شَهِیدٌ وَ عَبْدٌ مَمْلُوکٌ أَحْسَنَ عِبَادَةَ رَبِّهِ وَ نَصَحَ لِسَیِّدِهِ وَ رَجُلٌ عَفِیفٌ مُتَعَفِّفٌ ذُو عِبَادَةٍ: اولین کسانی که وارد بهشت می‌شوند 3 گروه هستند: اول: شهداء؛ دوم: بنده ای که عبادت پروردگارش را نیکو انجام بدهد و برای آقایش خیرخواه باشد؛ سوم: انسانِ عفیفِ عفت‌پیشه‌ای که بندگی خداوند را انجام دهد. (بحار الأنوار 68 : 272)
  3. پیامبر اکرم (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: خداوند انسانِ آبرومندِ بردبارِ با عفّتِ عفّت‏ پیشه‏ را دوست دارد. (کافى، ج2، ص112، ح8)


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » آیین دانایان 6 ( جمعه 94/4/19 :: ساعت 12:0 صبح )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هفته ی بسیج برهمه ی بسیجیان عزیز گرامیباد
شهیدی که وصیت کرد روی سنگ قبرش فقط بنویسند؛ «بسیجی شهید»
دیدار رئیس و اعضای شورای عالی فضای مجازی با رهبر انقلاب
کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان!
پاداش حجاب
عاقد و bbc فارسی!
ویژگى‏هاى فرد سالم و بهنجار
حدیث سلسله الذهب
انقلاب ما محدود به ایران نیست
دهه فجر مبارک
پاسخ به شایعات دلایل اعدام عباسعلی خلعتبری
اپل همان سیب ممنوعه
21دسامبر سال 2012 قرار است پایان دنیا باشد???
عکس: دلیل سکوت اعراب در حوادث غزه
چهره های منفی کربلا چه کسانی بودند؟ ا
[همه عناوین(56)][عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 6
>> بازدید دیروز: 11
>> مجموع بازدیدها: 30306
» درباره من

آیین دانایان 6

» آرشیو مطالب
دی 90
آذر 90
مهر 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» طراح قالب